Susu Untuk Ibu Mengandung! Adakah Jenama Terbaik Ini Berbaloi Dengan Harga?


Harga dah mahal. Tapi betul ke bagus? Entah entah gula je banyak!
Ibu mengandung memang sangat manis minum susu.

Doktor & nurse pun selalu ingatkan.


Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Tapi..

Kenapa ya?







Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan hamil. Dan macam mana nak pilih jenama susu yang terbaik untuk kita.

Sebab,

Saintis & penyelidik luar negara banyak buat kajian tentang susu dari doloe hingga sekarang.

Terutama sekali semasa ibu sedang hamil.

melalui atau bersama ini membaca artikel menarik dan unik ini hingga habis,

Kita akan sanggup menjawaban banyak soalan yang berlumba lumba di fikiran.

misalnya seperti,

Apa kesan minum susu pada ibu & bayi.

Dan

Apakah susu ibu hamil paling bagus.

Kita cari jawapannya bersama.






Klik link di atas


Susu untuk ibu mengandung bukan saja untuk kalsium!

Tiap kali kita sebut susu

Mesti teringat tentang kalsium

Sebab iklan susu di beling tv dah usang sebut masalah yang sama

Sebenarnya

Ada banyak Manfaat meminum susu yang diperolehi ibu hamil & anak yang dikandungkan

Dan keuntungannya bukan saja semasa kita hamil

Tapi sehingga mereka dewasa

Apakah ia?






Manfaat susu untuk ibu mengandung yang wajib diketahui


Ibu pasti,

Kelebihan pertama ni.

Semua orang dah tahu.


Kelebihan susu untuk ibu hamil.

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?
Minum susu sepanjang hayat

1. Kaya Kalsium untuk membina tulang & gigi yang kuat

Susu yakni sumber kalsium yang penting untuk pembentukan tulang & gigi.

Dan,

Setiap hari bekalan kalsium dalam tubuh kita semakin hilang.

Jadi penting untuk kita tambah tiruanla supaya simpanan kalsium sentiasa cukup.

Sekiranya ibu hamil kurang mengambil minuman & makanan yang kaya kalsium, Risiko untuk kita kehilangan kalsium dari tulang bertambah.

Terutama kalau kita jenis suka bersukan di taman dan jalan jalan.

Kerana anak dalam rahim

Sedut dari ibunya

Itu yang gigi, tulang tulang & sendi rasa sakit sakit

Tapi

Bagi ibu yang ada problem berat badan

Dan ada sejarah keluarga menghidap kencing manis semasa hamil


Pastikan tanya doktor doloe

Sebab susu pun ada kandungan gula juga

Tak kiralah susu segar ataupun susu tepung

Bagi ibu hamil yang sihat 
Berapa cawan susu yang baik diambil setiap hari?
Menurut USDA, ibu hamil  yang sihat minum 3 cawan susu setiap hari

Keperluan kalsium ibu hamil berdasarkan umur
  • 19 tahun ke atas 1,000mg kalsium / hari
  • 18 tahun ke bawah 1,300mg / sehari. 
1 cawan susu rendah lemak ibarat jenama susu hl untuk ibu membekalkan 305 mg kalsium

Jadi

misalnya

Jika kita berusia 30 tahun & sedang hamil

Boleh lah minum 3 cawan susu hl untuk perempuan mengandung cukupkan kalsium harian

Lain pula bagi perempuan yang kahwin muda

Lepas habis SPM dah kahwin, usia 18 tahun perlu minum 4 cawan susu sehari

Selain kalsium


Susu juga kaya dengan protein 
"Klik tab protein di kiri"

2. Protein untuk pembemasukan janin

Ahli sukan memang digalakkan minum susu

Sebab mereka perlukan tulang & otot yang kuat

Ibu mengandung pun sama

Semasa hamil, berat tubuh bertambah

Perut pun makin besar, protein & kalsium dari susu akan memmenolong tisu & otot yang sihat


Protein & Susu.

a. Kandungan protein dalam susu.

Secara umumnya

1 cawan susu rendah lemak yang membekalkan 8.22 g protein

Teknik terbaik untuk cek ialah

Coba semak jadual label nutrisi di belakang botol susu

b. Manfaat protein dalam susu.

Protein memiliki beberapa fungsi penting semasa kehamilan iaitu
  • Pembentukan rahim
  • Penghasilan darah
  • Pembinaan payudara untuk mengeluarkan susu ibu
  • Perkembangan bayi
  • Bantu mengpertama paras gula darah & kenyang lama
  • Memmenolong kpertama selera makan
Diet ibu mengandung yang belum sempurnanya akan menyebabkan 
  1. Berat kelahiran bayi yang rendah
  2. Masalah kesihatan selepas bayi lahir
Seterusnya

Pastikan kita dapatkan pandangan doktor

Sebelum melaksanakan perubahan drastik pada pemakanan kita

Susu juga kaya dengan Vitamin D untuk perembesan kalsium yang lebih baik
"Klik tab Vitamin D di kiri"
_______________________

3. Vitamin D dalam susu menolong tulang & gigi yang kuat.

Susu kaya dengan vitamin D

Manfaat penting semasa hamil untuk mengelakkan berat tubuh yang rendah


Kajian menunjukkan, ibu yang minum susu akan mencukupkan 59% keperluan vitamin D harian

Seterusnya
___________________

4. Mengelakkan gastrik dikala mengandung

Susu sanggup mengurangkan asid perut yang boleh menyebabkan gastrik

Dan problem pedih ulu hati semasa hamil yang kerap berlaku di terimester ke 3

1 gelas susu sejuk akan mengurangkan problem pedih ulu hati & masalah gastrik

Baik hati hati sebelum kena kan

Seterusnya
____________________

5. Sumber air

Susu membekalkan air yang diharapkan badan

Ibu hamil mestilah memastikan air yang diminum mencukupi

Supaya tiruana proses dalam tubuh berjalan dengan lancar

Seterusnya
________________________

6. Anak membesar lebih tinggi & risiko diabetes berkurang

Ibu hamil yang minum susu akan memiliki anak yang lebih tinggi

Anak ini juga lebih rendah risiko menghidap diabetes sepanjang hayat kerana kandungan hormon insulin dalam tubuh lebih tinggi

Berbanding dengan kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang kurang minum susu
______________________








Bila waktu sesuai minum susu ibu mengandung?

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Amalan minum susu memang digalakkan doktor & pakar pemakanan

Terutama sekali bagi wanita

Sebab perempuan terdedah kepada penyakit osteoprosis (tulang reput)

Wanita yang suka minum susu

Dapat banyak kelebihan tau

Antara kelebihannya ialah

  1. Memdiberi manfaat kepada bayi yang gres lahir pada peringkat pertama kehidupan
  2. USDA mengesyorkan perempuan hamil tiga cawan susu atau produk tenusu lain setiap hari
  3. Wanita yang minum susu sekurang-kurangnya 150ml setiap hari semasa merancang untuk hamil lebih cenderung memiliki anak yang lebih tinggi semasa anak remaja nanti
  4. Kajian menawarkan minum susu semasa hamil akan memdiberi manfaat kepada anak apa mereka dewasa. Tahap insulin anak ini semasa remaja lebih tinggi & mengurangkan risiko diabetes jenis 2
  5. Susu yakni antacid yang jago & memmenolong problem sakit perut & gastrik semasa mengandung
melalui atau bersama ini khasiat minum susu yang banyak

Elok kita lazimi minum susu

Tapi

Jika kita masih berasa was was, boleh dapatkan pesan yang tersirat doktor

Jenis susu ibu mengandung di pamasukan Malaysia

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Ada banyak susu di pamasukan dan belum kisah tentang jenama susu lagi

Secara umumnya, ibu mengandung minum susu untuk bekalan kalsium dan ada 2 jenis susu yang boleh diambil
  1. Susu segar (Terbaik)
  2. Susu tepung
  3. Dan sekiranya memang kita jenih alah & loya minum susu, Terpaksa makan pil kalsium

Apakah susu ibu mengandung yang terbaik di Malaysia?

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Kalau ibu nak minum susu

Paling elok minum susu segar kerana kandungan gula tidak setinggi susu tepung (formula)

Ibu sendiri suka minum susu segar untuk pilihan terbaik

Dalam peti ais tu sentiasa ada susu untuk keperluan kami sekeluarga

Susu segar pun kita boleh pilih nak minum susu lembu atau susu kambing

Susu lembu tak tiruana perut tahan minum

Sebab apa?

Pantang minum saja mesti perut sakit. Apatah lagi masa mengandung

Sakit memulas mulas perut tu

Bagi ibu yang pantang minum susu lembu kerana lactose intolerance

Ibu galakkan minum susu kambing

Nak minum susu kambing segar ada saja di jual di pasaraya

Tapi harga susu kambing memang boleh tahan mahallah

Susu lembu segar pun dah mahal

Apatah lagi susu kambing segar

Selain harganya yang mahal

Susu segar juga sensitif & cepat rosak

Coba ingat tiruanla, mesti pernah kita beli susu segar & simpan dalam peti ais

Sampai lupa minum

Sedar sedar dah lepas tarikh luput

Bila perasan, amis dan rasanya dah berubah

Pernah kan?

Tapi tak mengapa

Ada alternatif untuk susu kambing yang lebih murah

Beli saja susu kambing tepung untuk ibu mengandung

Ada banyak jenama

Di rumah kami, jenama Higoat & Wildan pernah kami cuba

Nanti Ibu kisah perbezaannya


Susu lembu lawan Susu Kambing. Siapa menang?

Bandingan antara susu lembu & susu kambing untuk ibu hamil.

1. Susu lembu untuk ibu mengandung

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Kelebihan
  1. Kandungan vitamin D & selenium yang tinggi
  2. Terdapat pelbagai jenis susu lembu (Rendah lemak/ tanpa lemak, Full cream)
  3. Ia gampang didapati
  4. Lebih berpatutan dari susu kambing
  5. Protein berkualiti tinggi
Tamat kelebihan

Kekurangan
  1. Lebih sukar dicerna kerana saiz molekul lemak yang lebih besar (dua jam untuk dicerna)
  2. Boleh mengakibatkan alahan & lendir mukus
  3. Kandungan laktosa yang tinggi boleh menimbulkan rasa tak selesa pada sesetengah orang
  4. Bersifat sedikit berasid

Tamat belum sempurnanya

2. Susu kambing untuk ibu mengandung

Hari ini Ibu akan berkongsi Manfaat minum susu kepada perempuan  Susu untuk ibu mengandung! Adakah jenama terbaik ini berbaloi dengan harga?

Kelebihan
  1. Kandungan vitamin A, K, E, dan B6 yang lebih tinggi
  2. Kajian saintis mempercayai susu kambing mengurangkan keradangan & lebih selamat diminum orang yang memiliki keradangan usus berbanding susu lembu
  3. Lebih gampang dicerna kerana molekul protein kecil (30 minit untuk dicerna)
  4. Mempunyai kandungan tryptophan, asid amino penting
  5. Kambing memerlukan ruang & makanan yang kurang berbanding lembu. Lebih mesra alam. Lembu membebaskan lebih banyak gas karbon dioksida ke udara
  6. Kaya dengan kalsium
  7. Susu kambing paling menyamai susu ibu, jadi ia lebih simpel dihadam & diserap ke dalam tubuh manusia
  8. Pilihan susu terbaik untuk mereka yang mengalami "lactose intolerance"
  9. Bersifat sedikit alkali
  10. Kajian oleh USDA dan Prairie View A & M University mengaitkan susu kambing dengan kemampuan untuk memetabolisme besi dan tembaga yang lebih tinggi
  11. Rendah kandungan lemak
  12. Susu kambing tidak mengakibatkan alahan & lendir  / mukus berlebihan. Dan susu kambing tidak
  13. Kurang toksik daripada Susu Lembu. Kebanyakan susu lembu penuh dengan hormon pertumbuhan lembu & hormon khusus untuk meningkatkan produksi susu. Kambing jarang dirawat dengan bahan-bahan ini
Tamat kelebihan


Keburukan
  1. Mempunyai selera susu yang cair, manis dan sedikit masin
  2. Kurang pengeluaran per kapita berbanding susu lembu kerana saiznya kecil. Sebab itu harganya mahal
  3. Kandungan kalori yang lebih tinggi
  4. Bau yang kuat

Tamat keburukan

Sekarang kita dah terang perbezaan kelebihan & belum sempurnanya susu kambing dengan susu lembu

Bagaimana pula perbezaan antara susu segar & susu tepung?

Ini perbezaannya

Kelebihan Susu Segar

Walaupun susu tepung dan segar mengandungi kedua-dua vitamin dan mineral penting yang sama

Susu segar memiliki kandungan vitamin B-kompleks yang lebih banyak

Dan ini mencakup vitamin B-5 dan B-12

Vitamin B5 memmenolong memastikan membran sel sihat

Dan Vitamin B12 pula menyokong pengangkutan oksigen yang cekap di dalam salur darah kita

Badan memerlukan sedikit vitamin B setiap hari untuk kesihatan yang optimum

Susu segar juga mengandungi kandungan fosforus dan selenium yang lebih tinggi sedikit daripada susu yang tepung

Peranan Selenium & fosforus sangat penting dalam fungsi enzim yang baik

Kedua dua nutrisi ini juga
  1. Menyokong metabolisme selular
  2. Meningkatkan fungsi tiroid 
  3. Dan mengekalkan membran sel kesihatan. 
Perbezaan ketara seterusnya Ibu sangat setuju

Kebanyakan orang lebih suka rasa susu segar daripada susu tepung

Susu segar mengandungi rasa yang lebih kaya dan lebih lemak

Kebanyakan dari kita, lebih suka tekstur susu segar berbanding dengan susu tepung

Tamat susu segar


Kelebihan susu tepung

Ibu niscaya tiruana orang tahu

Susu segar tak boleh disimpan lama

Jadi, agak susah nak beli susu segar banyak banyak & simpan di dalam peti ais

Kemudian, kita perlu habiskan susu segar secepat mungkin selepas membukanya

Nak elakkan rasa & baunya berubah

INI kelebihan utama susu tepung

Susu tepung memiliki jangka hayat yang lebih lama

Dan tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk untuk menjaga khasiatnya

Susu tepung mengekalkan nilai pemakanannya walaupun disimpan dalam masa yang lama

Harga susu tepung sudah tentu lebih murah daripada susu segar

Tamat susu tepung


Mana satu pilihan yang lebih baik?

Kedua-dua pilihan susu ini sangat hampir kandungan nutrisinya

Jika kita ada kemampuan lebih dan tak kisah keluarkan duit lebih, pilihan terbaik yakni susu organik segar. 

Susu segar organik memiliki kelebihan daripada susu tepung dari segi kandungan khasiat dan rasanya yang lebih sedap

Lemak berkim

Susu segar organik juga bebas dari antibiotik atau hormon

Sebaliknya

Susu tepung mungkin mengandungi nutrien atau materi pelengkap untuk menambahkan jangka hayatnya

Dan kandungan susu tepung tidak sama bergantung pada jenama & pengeluar susu tersebut

Buat kajian doloe sebelum memlih susu tepung yang hendak dibeli

Tamat perbandingan susu tepung vs segar

Banyaknya jenama susu ibu mengandung di kedai kan?

"Pilih nama jenama susu ibu hamil di sebelah kiri"

Pilihan susu semasa mengandung!

Andainya

Kita nak beli susu tepung

Nak pilih yang mana satu ya

Di bawah ini Ibu Daftarkan beberapa susu tepung untuk ibu mengandung di pamasukan

Perhatikan komposisi susu dan juga kandungan nutrisi susu. Berikut susu pilihan ibu mengandung
_________________

Susu Wildan 

Susu kambing wildan untuk ibu mengandung 

Susu wildan ni dah lama, cuma yang khusus untuk perempuan hamil gres diperkenalkan

Sebelum ni kami sekeluarga dah pakai wildan lama

Susu kambing wildan biasalah

Sebab Ibu diberi pada anak no 2 ni, selalu kalau demam kahak teruk

Sejak minum susu wildan yang kami menambahkan dengan minyak habbatussauda

Alhamdulillah problem kahak tu dah selesai

Jarang kena hidu gas lagi (Nebulizer), sebelum ni doktor hingga kata

Anak Ibu, si zaid ni dah hampir kena asma
Apa perbezaan susu kambing biasa dengan untuk ibu mengandung?
Dari pembacaan ibu, ada pelengkap beberapa materi seperti
  1. Susu Tepung (Susu Kambing Organik)
  2. Kurma
  3. Habbatussauda'
  4. Acacia
  5. Minyak Sayuran (Bunga Matahari, Canola)
Dan materi bahan pelengkap dalam susu wildan untuk ibu mengandung ni dikatakan mempersembahkan khasiat di bawah

Kurma & khasiatnya
  1. Kandungan potassium yang tinggi meningkatkan rangsangan pada saraf
  2. Memdiberikan tenaga segera
  3. Menguatkan memori
  4. Menstabilkan kandungan darah selepas bersalin
  5. Tinggi serat dan memmenolong mengubati gangguan usus dan sembelit
  6. Menguatkan rahim dan megampangkan bersalin serta baik untuk perempuan bersalin dan hamil)
Habbatussauda' & khasiatnya
  1. Bersifat antibakteria
  2. Memmenolong menstabilkan gula dalam tubuh
  3. Merangsang perkembangan otak
  4. Mencegah perkembangan sel-sel kanser dalam badan 
  5. Meningkatkan sistem imunisasi
Arabic Gum 
  1. Bersifat prebiotik
  2. Ssumber serat yang baik bagi mengatasi problem penghadaman atau sembelit
  3. Mengpertama kandungan gula dalam darah
  4. Memmenolong mengpertama berat tubuh dengan mengurangkan kadar kolestrol 
  5. Mengpertama tekanan darah
Tapi kalau tanya ibu, prefer minum yang biasa lantaran harganya jauh beza

Sebab, bahagian bajet ni bergantung kepada individu kan

Kalau nak tambah khasiat kurma, biasa kami blend saja dengan kurma

Cuma, susu wildan ni kami dah guna hampir 3 tahun

Sebulan 10 kotak, dah lebih 200 kotak dipakai dalam rumah ni

Berbaloi nak cuba

Lagipun yang keluarkan ni orang islam yang sepatutnya mengeluarkan zakat

Lebih banyak lantaran untuk Ibu terus pakai produk ni
____________________

Enfamama A +

Susu ibu hamil enfamama di rumus khas untuk perempuan mengandung dan menyusukan anak

Susu ini memiliki kandungan yang memiliki banyak Manfaat kepada ibu dan anak dalam rahim

Kaya dengan kandungan asid folik yang berfungsi

  1. Menyokong pertumbuhan 
  2. Perkembangan janin 
  3. Mengurangkan risiko abnormalitas kongenital
Susu ibu mengandung enfamama juga mengandungi kalsium tinggi, zat besi dan vitamin C yang memiliki manfaat penting untuk pertumbuhan mental anak yang akan dilahirkan

Harga susu ibu hamil anmum materna pun bisa milik lagi
___________________

Friso Mum Gold

Susu ibu hamil Frisomum gold di adun khas untuk perempuan hamil dalam memenuhi keperluan nutrisi dan pemakanan ibu dan bayi

Susu ini mengandungi nutrien Prebiotik yang boleh memmenolong menjaga kesihatan sistem pencernaan & mengurangkan sembelit yang kalau dibiarkan mengakibatkan buasir

Antara khasiat yang terkandung dalam susu ini mengandungi 
  1. ALA
  2. LA
  3. Nucleotides
  4. Asid Folik
  5. Kalsium 
  6. Zat besi 
Semua khasiat ini diharapkan tubuh ibu mengandung semasa hamil dan menyusukan anak
______________________

Prenagen Mommy

Susu untuk ibu mengandung seterusnya ialah Prenagen Mommy

Antara khasiat lain yang terkandung dalam susu ini ialah
  1. Memmenolong kecerdasan otak bayi 
  2. Asid folik mengelakkan risiko abnormalitas tiub saraf
  3. Mengpertama risiko obesiti
  4. Mengelakkan belum sempurnanya zat besi yang boleh mengakibatkan kehilangan tulang atau osteoporosis
__________________

Anmum Materna

Susu anmum ini memiliki kandungan yang kaya diuji secara klinikal. 

Folat sanggup menyokong pertumbuhan dan perkembangan janin dan mengurangkan risiko abnormalitas kongenital

Selain itu

Anmum Materna mengandungi khasiat dibawah
  1. Gangliosida
  2. Asid lemak penting 
  3. Asid sialik (Sialic)
  4. Asid yang berperanan penting untuk pertumbuhan mental bayi
Ibu mengandung boleh minum susu ini setiap hari untuk cukupkan keperluan zat besi & asid folik harian
___________________


Banyak lagi jenama susu untuk ibu mengandung di pamasukan yang belum ibu Daftarkan.

Boleh baca lebih lanjut di bawah sebelum buat keputusan.


Kesimpulan

Memang terdapat banyak jenama susu untuk ibu mengandung di pamasukan

Nak pilih yang mana ikut harga & citarasa

Pastikan kita minum susu ikut keperluan

Sebabnya

Ada antara susu ini yang tinggi kandungan gula

Jadi periksa kandungan gula dan kalori dalam jadual pemakanan di kotak susu

Selamat mencuba

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad