Susu Kambing Higoat Untuk Ibu Mengandung. Adakah Selamat Di Minum?


Sebelum ini Ibu ada kongsi ihwal kelebihan minum susu untuk ibu mengandung.

Dan

Ibu ada kongsikan perbezaan khasiat antara susu lembu & susu kambing.





Kali ini ibu nak kongsi ihwal susu kambing higoat.


 Sebelum ini CTR untuk headline Susu kambing higoat untuk ibu mengandung  Susu kambing higoat untuk ibu mengandung. Adakah selamat di minum?


Susu kambing inilah yang Ibu minum doloe masa mengandung anak pertama.

Sampai balik kampung Melaka pun Ibu bawa juga

Bila ingat balik, dah 8 tahun lepas

Soalan paling penting untuk kita jawaban

Sebelum nak cuba susu ni

Ialah



Apa itu susu kambing higoat & boleh ke ibu mengandung minum?

Susu kambing ni kan

Paling populer dengan baunya yang hamis

Jadi masa Ibu mengandung doloe, rasa was was juga nak minum susu higoat ni

Pantang minum susu hamis mesti keluar tiruanla

Tapi suami Ibu dah belikan

Dan harganya memang sangat mahal bagi ibu pada masa tu.

Pujuk punya pujuk, Higoat ni kononya tak ada busuk hamis & gula tambahan.

Itu yang buat hati Ibu cair juga nak cuba.

Maklumlah orang dah susah susah belikan, alasannya yaitu Ibu risau nak minum susu ibu hamil lain.

Sebelum tu Ibu beli susu Anmum, manis yang Allah.

Terus tak habis minum risau kena diabetes semasa mengandung (GDM).






Dan masa tu

Susu Higoat yaitu susu kambing organik bentuk tepung pertama yang keluar di pamasukan dari kilang bumiputera.

Rasa yakin sikit nak minum.

Setau Ibu, kini ni Higoat dah tak organik lagi (Wallahualam, kena periksa dua kali kenyataan ni).

Sebab susu ini tak ada gula tambahan, memang betul masa hamil anak pertama doloe

Tak pernah kena kencing manis

Dan rasa tubuh tu tak sakit sakit

Maklumlah orang mengandung jika cukup kalsium, kurang duduk perkara sakit badan

Dan

Susu Higoat ni sama saja untuk tiruana kegunaan

Tak ada formula khas untuk ibu hamil

Kanak kanak dan orang remaja pun minum saja

Bagus tu

Tapi kan


Sebagus mana pun produk tu

Kita mesti perhati betul betul perkara di bawah ni

Apakah ia?





Berapa harga susu kambing higoat?

Masa 8 tahun lepas

Susu ni ada dalam kotak yang meliputi 15 satchet


 Sebelum ini CTR untuk headline Susu kambing higoat untuk ibu mengandung  Susu kambing higoat untuk ibu mengandung. Adakah selamat di minum?
Ini rupa bungkusan usang susu higoat


Sekarang ni dah tak guna kotak lagi, pakai bungkusan plastik

Tapi isi masih 15 satchet

Harga terkini pada 1 Jan 2018 yaitu menyerupai diberikut
  1. Harga ahli: (SM) RM 31.70 | (SS) RM 34.45
  2. Harga Jualan: (SM) 38.80 | (SS) RM 43.04


Harga diatas sudah termasuk GST

Berat/isi kandungan: 15 paket

Apa kelebihan susu higoat untuk ibu mengandung?

Kalau diikutkan minum susu kambing lebih baik daripada susu lembu

Memang masakan sunnah seperti madu, habbatus sauda & susu kambing banyak khasiat

Ini kerana susu kambing tidak menyebabkan alahan & lebih gampang diserap tubuh kerana molekul lemaknya yang lebih kecil

Di bawah ini Ibu Daftarkan lagi kelebihan minum susu kambing
  1. Bagus untuk kekuatan badan.
  2. Menambah tenaga badan
  3. Memulihkan sel – sel urat
  4. Menjaga dan mengimbangi kekuatan badan
  5. Merangsang tenaga batin
  6. Memmembersihkan dan mengingkatkan darah
  7. Mengembalikan dan membetulkan ajaran darah beku
  8. Memmembersihkankan lapisan darah dan darah yaitu membersihkan
  9. Mengimbangi lemak dan mengaktifkan jantung
  10. Menghilangkan rasa kebas dan mengurangkan tekanan darah
Dan semestinya

Susu kambing segar lebih baik di minum daripada susu tepung

Cuma harga mahal sangat

Dan bekalan susah juga nak cari

Susu tepung pula tahan disimpan tanpa perlu di masukkan ke dalam peti sejuk.

Dan simpel di bawa ke mana mana

Jadi nak balik kampung ke, Macam Ibu balik melaka boleh angkut saja. Nak pergi berjalan jalan dan bercuti pun senang. (Baca Daftar Homestay menarik dan unik di Melaka!)


 Sebelum ini CTR untuk headline Susu kambing higoat untuk ibu mengandung  Susu kambing higoat untuk ibu mengandung. Adakah selamat di minum?
Sekarang ni dah ada susu higoat premium

Katanya ada gabungan kurma & madu

Dan harga susu kambing higoat premium lebih mahal


Kalau tanya Ibu lah

Ibu suka lagi makan kurma & madu asli

Sebab bila kita dah campur tiruana sekali dalam susu tepung, tambah air gerah mesti dah ada khasiat yang rosak


Sebab tu Ibu suka blend susu kambing dengan buah kurma & madu

Nak kpertama manis sendiri pun senang

Tapi


Itu pendapat Ibu lah

Wallahualam

Siapa yang buat susu kambing higoat ni?

Susu ini di buat dan di kilangkan oleh



HR MARKETING SENDIRIAN BERHAD

(376772-U)

(GST ID No. 000671670272)



Lot 808, Jalan Kampung Batin,

Mergong, 05710 Alor Star,

Kedah Darul Aman, Malaysia



Ada halal Malaysia dan syarikat ni pun dah 20 tahun di pamasukan negara kita



Kesimpulannya


Andai kata puan sedang hamil dan risau kalsium tak cukup



Minum saja susu higoat ni tanpa was was



Ibu pula dah berhenti minum susu higoat ni dah 3 tahun



Sejak anak Ibu yang kedua lahir (Si Zaid), dan bayi pramatang



Zaid ada duduk perkara kahak dan selalu kena sedut gas untuk kurangkan kahak dan lendir di susukan pernafasan



Sampai doktor kata zaid dah hampir kena asma



Ibu perjuangan diberi susu ibu + susu formula + makanan kesihatan yang lain pada 


Susu formula dah cuba macam macam

Dari susu formula Friso, S26, Pediasure dan banyak lagi

Semua tak sesuai

Dan alasannya yaitu susu higoat ni tak ada sebarang jaminan selamat untuk bayi berusia 1 tahun

Ibu pun cari alternatif lain

Dan jadinya ibu di rekemen oleh seorang abang di pejabat

Yang juga pernah menghadapi duduk perkara yang sama sebelum ni

Tetapi semenjak diberi susu kambing wildan pada anaknya dan ditambah dengan minyak habbatus sauda

 Sebelum ini CTR untuk headline Susu kambing higoat untuk ibu mengandung  Susu kambing higoat untuk ibu mengandung. Adakah selamat di minum?
Susu kambing wildan


Alhamdulillah 

Sekarang ni, anak akan tu dah sihat

Kami pun cuba, walaupun harganya sangat mahal

Dan sebulan habis 10 kotak, untuk susu kambing wildan saja sebulan RM500++

Perubahan dah banyak berlaku

Bukan perubahan drastik, sikit sikit boleh nampak beza

Zaid dah kurang kahak, jika demam dan selesema pun tak perlu nebulizer atau pakai aero chamber

Kami istiqamah pakai susu kambing wildan + minyak habatus sauda selama hampir 3 tahun dah

Alhamdulillah semenjak pakai ni

Dah usang Allah tak uji kami kena jaga anak di hospital

Kalau tidak, dalam setahun yaitu 2 ke 3 kali menunggu di hospital

Sampai habis cuti tahun, cuti tanpa penghasilan lagi

Jadi

Kalau rasa RM500 sebulan tu mahal untuk 10 kotak susu wildan

Berbanding dengan tak perlu risau dengan duduk perkara kesihatan zaid

Dan tak perlu cuti selalu

Bagi kami dah sangat berbaloi

Siapa yang nak lihat video ihwal kelebihan susu kambing, boleh klik video dibawah ni


Tapi tak apa, lain kali kami kongsi ihwal susu kambing wildan pula secara terperinci

Insyaallah

Terima kasih singgah blog Ibu

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad