Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan. Adakah Selamat Di Minum?

Assalamualaikum, Kali ini ibu nak dongeng pula wacana susu ibu mengandung Anmum Materna.

Antara jenama popular di pamasukan.


Susu anmum materna yakni salah satu produk tenusu yang dihasilkan dan dibangunkan oleh kilang tenusu terkemuka di dunia, Fontterra New Zealand.




 Kali ini ibu nak dongeng pula wacana susu ibu mengandung Anmum Materna Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan. Adakah selamat di minum?

Alah, biasalah.


Kalau iklan susu kat tv tu selalu tunjuk lembu gemuk warna hitam putih sedang berlari lari manja diatas padang rumput hijau.


Meragut rumput di bawah sinaran lampu minyak tanah. Eh, cahaya matahari.


Sedangkan iklan tu buat di Kundasang Sabah je.


Nak pergi tempat menarik dan unik di Malaysia banyak. Melaka & Sabah pun tak habis pusing lagi.

Pantai yang anggun pun banyak.






Balik kepada susu.

Seperti yang ibu pernah kongsi doloe, susu ni ada banyak jenis.


Sama ada susu kambing, lembu atau soya.


Dan.


Dalam kes susu Anmum Materna, susu lembu digunakan sebagai materi asas anmum.

Menggunakan susu dari ladang lembu tenusu di New Zealand. 

Cuma susu lembu ni bukan tiruana orang boleh minum. Kalau ada alahan, sakit perut.

Ada masalah kurang toleransi laktosa.

Sebut wacana New Zealand, industri perladangan di sana memang maju.


Ladang lembu yang mengeluarkan produk anmum dah beroperasi bergenerasi lamanya.


Dan untuk sanggup kualiti susu yang tinggi, lembu mesti sihat cantik dan bebas dari pencemaran.


Mungkin itu satu alasannya kenapa susu produk anmum dikatakan memiliki kualiti yang tinggi.


Sebab bumi New Zealand masih dara dari diratah pencemaran.


Dan sangat elok diminum oleh ibu mengandung di rumah.







Susu anmum materna mengandungi banyak Manfaat pasangan suami isteri yang sedang merancang kehamilan.


Atau sudah pun mengandung, kerana kaya dengan folat, kalsium, zat besi dan lain lain.


Bila kita cukup khasiat, muka pun nampak berseri. Taklah pucat saja.

Di bawah ini kita akan sama sama bincangkan dengan mendalam segala persoalan.


Supaya di simpulan artikel, tiruana jawapan sudah diperolehi.


Sama sama kita mulakan.




Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan Pilihan Ibu Mengandung Malaysia!

 Kali ini ibu nak dongeng pula wacana susu ibu mengandung Anmum Materna Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan. Adakah selamat di minum?
Ibu mengandung memang elok minum susu. Tapi bagus ke minum Anmum materna?

Apa yang dimakan semasa trimester 1 atau di pertama kehamilan sangat penting.

Jika kita memang jenis suka makan, dan semenjak hamil berusaha untuk mengamalkan diet sihat.


Tetapi pernah banyak kali gagal.


Teruskan mencuba, dengan ilmu pemakanan & kesungguhan niscaya akan berjaya.


Ini penting untuk memastikan kesihatan bayi yang yang akan dilahirkan nanti. 


Badan kita memakai nutrien dan tenaga yang dibekalkan oleh makanan yang di makan untuk 

  1. Bayi membesar sihat.
  2. Ibu infinit sihat. 
Nak pergi kerja & diberiadah di taman tiruana perlukan tenaga.






Diet yang sihat semasa mengandung akan membekalkan kebanyakan nutrien penting yang diharapkan oleh tubuh kita.

Dan mempersembahkan keseimbangan karbohidrat, lemak, dan protein yang diharapkan tubuh tanpa kalori berlebihan.


Gula komplemen sering ada di dalam pelbagai produk makanan / minuman.


Dan kita sering terlepas pandang nama lain gula dalam masakan yang diambil.


Antara nama lain gula ialah:

  1. Fruktosa
  2. Glukosa
  3. Maltodekstrin
  4. Gula Putih
  5. Dekstrosa
  6. Pepejal Sirap Glukosa
  7. Gula Perang
  8. Pepejal Sirap Jagung
  9. Maltosa
Penting untuk ibu hamil mengelakkan pengambilan gula tambahan.

Ini kerana risiko kesihatan yang dikaitkan dengan pengambilan gula berlebihan yakni seperti
  1. Kenaikan berat tubuh berlebihan
  2. Gula darah tinggi (Gestational Diabetis Mellitus aka GDM
  3. Tekanan darah tinggi (pre-eclampsia) sewaktu kehamilan. 
  4. Dan banyak lagi

Mabadunga kesan jelek untuk bayi pula adalah 

  1. Kelahiran pra-matang.
  2. Berat lahir yang lebih tinggi.
  3. Kanak-kanak membesar dengan kecenderungan untuk memakan makanan manis.
  4. Meningkatkan risiko obesiti.
  5. Gangguan kesihatan mental.
  6. Kanak-kanak membesar dengan mengalami alahan asma.



Coba mengambil masakan yang bermanfaa, rendah lemak dan gula.

Ibu hamil boleh menerima nutrisi penting di samping mengekalkan berat tubuh kehamilan yang sihat. 



Boleh ke minum anmum materna untuk merancang kehamilan?

 Kali ini ibu nak dongeng pula wacana susu ibu mengandung Anmum Materna Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan. Adakah selamat di minum?

Jangan tunggu sehingga kita mengandung untuk mengamalkan watak pemakanan yang sihat.

Mulakan sepertama mungkin, seeloknya dari kita merancang untuk hamil dengan melaksanakan perubahan diet sihat.


Ini untuk memastikan bayi kita menerima permulaan baik.


Bagi lelaki dan wanita, masakan yang diambil seharian sangat mensugesti kerindangan. 


Diet yang seimbang & sihat akan meningkatkan peluang bayi yang dilahirkan sihat.



Amalkan pengambilan masakan sihat menyerupai hidangan 
  1. Buah buahan.
  2. Sayur-sayuran
  3. Bijirin penuh.
  4. Dan masakan kaya kalsium menyerupai yogurt, keju, dan susu setiap hari. 

Tidak menerima nutrien yang mencukupi boleh menjejaskan kitaran haid wanita.

Dan boleh menjadikan sukar untuk diramal waktu rindang (ovulasi) yang sempurna berlaku.


Wanita yang kurang berat tubuh atau obes  mungkin sukar untuk mengalami ovulasi.


Susu memang elok diminum setiap hari, apatah lagi semasa kita merancang untuk mengandung.


Ibu sendiri suka minum susu lembu segar, dan susu tepung kambing organik. Tak kisahlah jenama apa pun.


Susu kambing Higoat Ibu minum. Jenama Wildan pun ibu minum.


Nak minum susu anmum materna untuk persiapan kehamilan pun boleh.

Sebelum hamil lagi kita dah elok minum.


Ibu syorkan baca doloe respon ibu ibu lain di media umum dan di blog sebelum cuba.


Dan pastikan review tu bukan review berbayar. Barulah telus dan tak berat sebelah.


Kalau risau tak sesuai, baik tanya pendapat doktor doloe.



Berat Badan Ibu Ketika Mengandung & Perkembangan Bayi

Kenapa perlu pantau kenaikan berat tubuh semasa mengandung?

Penting sangat ni.


Paling gampang untuk mengelakkan kita terkena kencing manis semasa hamil (GDM). Pantang makan kena jaga.


Banyak risiko & ancaman jangka masa pendek serta panjang yang akan melanda bila kita ada GDM.


Jadi penting untuk kita mengetahui berapa berat tubuh yang harus dicapai saat hamil.


Indeks Jisim Badan (BMI) sebelum hamil & selepas hamil perlu di catat oleh doktor untuk menilai tahap kesihatan kita.


Ibu sendiri pernah disyaki menghidap kencing manis semasa hamil anak pertama.


Masa tu minum susu anmum pada tahun 2011, manis sangat.


Tapi alasannya konon nak sihat, minumlah juga.


Sudahnya berat tubuh naik banyak 2kg. Kena minum air gula.


Syukur tak ada kencing manis.


Tapi katanya kini ni formula susu anmum materna untuk ibu hamil gres dah kurang gula tambahan.


Anmum Materna untuk ibu mengandung dikatakan memiliki kandungan rendah lemak dan tanpa gula tambahan. Tapi wallahualam lah kan.

Sebab Ibu sendiri tak minum lagi formulasi gres ni.

Antara gosip menarik dan unik terkena susu anmum materna ialah


  1. Susu ini dikatakan sebagai jenama susu ibu mengandung no.1 berpandukan Retail Audit for Health Food Drinks Category untuk 12 bulan berakhir Julai 2016.
  2. Survey ini di lakukan di Semenanjung Malaysia (Copyright © 2016, The Nielsen Company (M) Sdn Bhd)

Kalau di lihat dari kempen pemamasukan Fontera yang di lakukan, memang tak hairan lah kan.

Di beling tv sana sini keluar iklan susu ni.


Harga Susu Anmum Materna Malaysia Perisa Coklat & Asli.

Info bagi susu Anmum Materna yakni menyerupai diberikut:
  1. Boleh didapati dalam pek yang memiliki 7 sachet. 
  2. Mempunyai 2 perisa untuk pilihan ibu mengandung. 
  3. Berat bagi setiap sachet perisa orisinil yakni 36 gram & perisa coklat 42 gram. 
  4. Setiap pek bernilai RM 19.90. 
  5. Anmum Materna memiliki bag-in-box 650 gram perisa orisinil dan coklat. Setiap kotak bernilai RM 42.00
Ibu ada buat satu entri khas terkena harga susu jenama anmum di pamasukan. Tak kiralah untuk ibu, ataupun untuk bayi. Insyaallah ada.
Baca lebih lanjut wacana harga susu anmum Malaysia.

Bahan yang terdapat dalam susu Anmum Materna.

Dibawah ini Ibu Daftarkan ramuan materi mentah di dalam susu anmum.

  1. Susu Tepung (Sumber susu Lembu)
  2. Maltodekstrin (Gula)
  3. Inulin
  4. Lemak Susu Kompleks (Susu Lembu)
  5. Sukrosa(Gula)
  6. Mineral (Kalsium Karbonat, Magnesium Oksida, Ferik Pirofosfat, Zink Oksida, Kalium Iodida)
  7. Asid Dokosaheksanoik (DHA) daripada Minyak Unisel
  8. Vitamin (Natrium Askorbat, Vitamin E Asetat, Niasinamida, Vitamin A Asetat, Kalsium Pantotenat, Vitamin D3, Piridoksina Hidroklorida, Tiamin Mononitrat, Riboflavin, Asid Folik, Vitamin B12)
  9. Bifidobacterium lactis. 
  10. Mengandungi pengemulasi (Lesitin Soya) sebagai kondisioner masakan yang dibenarkan. 
  11. Mengandungi bahan-bahan perisa yang dibenarkan. Semua materi komplemen masakan yakni daripada sumber sintetik dan tumbuhan.


Teknik dapatkan sample susu Anmum.

Kadang kadang, rasa dilema nak cuba sesuatu produk gres kan.

Yalah, mana tau tak serasi. Sebab itu, syarikat susu kerap diberi sample susu percuma.

Mana nak dapatkan sampel susu anmum? Ibu ada tulis 4 cara simpel untuk sanggup susu percuma dari Anmum.
Baca lebih lanjut wacana Anmum free sample Malaysia.

Perbandingan susu anmum materna dengan jenama susu ibu mengandung yang lain

Memang banyak jenama susu ibu hamil, yang mana satu nak jadi pilihan kita?

Di bawah ini Ibu buat bandingan dari segi kalori atau gula dalam susu.

1. Anmum materna vs frisomum

Semua kalori ini Ibu perolehi dari laman web myfitnesspal.com.
  • Anmum Materna
    Bagi setiap serbuk 37.5g, ia mempersembahkan 150 kalori.


    Susu Anmum Materna perisa coklat. Saiz 
    1 hidangan / Sajian: 1 cawan, Kalori: 190, Lemak: 5g, Karbohidrat: 24g, Protein: 13g


    Susu Anmum Materna perisa asli
    Saiz 1 hidangan: 37.5 g, Kalori: 160, Lemak: 4.4g, Karbohidrat: 20g, Protein: 8.9g

  • Susu Frisomum Gold Satu saiz hidangan Saiz: 45 g (200ml), Kalori: 182, Lemak: 5.6g, Karbohidrat: 21.6g, Protein: 10.4g

    PS: Saiz menu diatas tak sama. Kaprikornus tak boleh buat perbandingan langsung.

    Pendapat ibu, masa nak beli susu tu semak jadual nutrisi dan bandingkan saiz hidangan yang sama.


    Perbandingan Anmum materna vs Frisomum

    Ibu pernah minum susu anmum saja masa hamil doloe, tak pernah minum frisomum.

    Kalau nak cari mana yang serasi, boleh mintak sampel dari laman web.

    Atau boleh juga minta sample dari klinik swasta yang membekalkan.
 Kali ini ibu nak dongeng pula wacana susu ibu mengandung Anmum Materna Susu Anmum Materna Untuk Awal Kehamilan. Adakah selamat di minum?

2. Enfamama Vs Anmum Materna.

  • Susu hamil (Enfamama) Saiz 1 hidangan: 50 g, Kalori: 185, Lemak: 2.4g, Karbohidrat: 29g, Protein: 12.5g

Teknik Membuat Susu Anmum Materna!

Mesti akan ada yang rasa kelakar dengan topik ni kan?

Nak bancuh susu anmum pun kena bimbing juga ya.

Memang penting untuk bancuh dengan cara yang betul kerana salah bancuh boleh rosak khasiat susu tu.

Oleh itu, ibu diberikan panduan cara bancuh susu anmum materna di bawah:
  1. Ambil 200ml air kosong. Suhu air elok suam atau sejuk.

    Air suam lebih baik kerana gampang larut. Kalau malas nak bancuh, boleh masuk dalam shaker.

    Elak pakai air gerah kerana nutrien dalam susu akan rosak kerana suhu tinggi.
  2. Masukkan 3 sudu besar / 1 pek stik susu.
  3. Minum 2 kali sehari siang dan malam (Seperti yang di masukankan diatas kotak). 

Kesimpulan wacana Susu Anmum Materna.

Seperti yang ibu tekankan sebelum ini, masa mengandung kita perlu banyak khasiat.

Minumlah susu yang sesuai dengan diri sendiri.

Ada yang sesuai minum susu segar, teruskan. Kalau kemudian minum Anmum Materna ni silakan.

Tapi bila gres nak cuba, elok beli bekas kecil saja. Atau dapatkan sample.

Kang dah beli tak kemudian kan dah membazir.

Sampai bertemu lagi di lain masa.

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad