Senang Rupanya Cara Atasi Alahan Mengandung! Ikuti 17 Tips Gampang Ini


"3 Bulan pertama kehamilan memang mencabar! Ini cara atasi alahan mengandung yang ibu boleh amalkan supaya selera makan tak merajuk & pergi membawa diri"

Wanita bekerja menyerupai ibu ni tiap kali mengandung cukup risau dengan 1 benda. 


"Alahan ibu mengandung"
Mana taknya.

Kalau doloe rekod kehadiran ke pejabat cantik.


Lepas mengandung mula hadir lewat, lagi teruk kena MC. 

"Kepala ni rasa pening sangat. Tekak pun rasa kembang. Apa yang di makan keluar balik"
Bila jadi macam ni, memang banyak kerja terbengkalai

KPI di daerah kerja nak kena jaga, kerja kerajaan pun dah pakai KPI kini ni. Swasta lagilah


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini


Ibu ada mitra yang terpaksa berhenti kerja lantaran alahan hamilnya teruk sangat


Dalam ekonomi basah macam ni. Kena fikir panjang jikalau nak berhenti kerja

"Loan PTPTN banyak lagi nak bayar, nak bagi mak ayah & donasi kereta lagi. Hmm. Kena buat persiapan pertama ni. Kalau mengandung pun boleh bertenaga lagi"
Ibu nak dongeng ni, pejabat daerah ibu kerja majoriti orang cina. Perempuannya besar lengan berkuasa kuat walaupun mengandung

Baru ahad lepas bos ibu menceritakan (Lelaki simpulan 30an berbangsa cina), wacana staf bawah unit kami. Katanya dalam pelat pengecap cina

"Saya banyak respect sama Wendy(Bukan nama sebenar), Mengandung 7 bulan tapi boleh stay siapkan kerja dengan team hingga jam 3 pagi. Kalau saya sendiri, memang tak larat"
Ibu kenal Wendy ni, memang betul kata bos. Dah mengandung 7 bulan tapi tubuh kuat. 


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Beberapa hari lepas tu, kebetulan Wendy hadir jumpa Ibu atas urusan kerja


Sambil sambil borak tu Ibu tanya

"Wendy, You tak penat ke? Saya tengok banyak besar lengan berkuasa kerja"
Nak tahu apa Wendy kata


"Mana ada ma, jikalau I tak besar lengan berkuasa kesian sama staff yang ganti bila I cuti bersalin nanti. Kena besar lengan berkuasa fizikal & mental"
Terbit rasa hormat dalam hati Ibu. Orang bukan islam pun sungguh bertanggungjawaban & tenggang rasa dengan orang lain

Nak tahu, benda ni biasa dalam pejabat Ibu. Boleh kata tiruana staf perempuan bangsa cina, mengandung pun tetap besar lengan berkuasa buat kerja


Ada alah masa hamil, lawan atau buat persediaan


Ibu perhatikan, ada beberapa kasus yang mereka lakukan untuk hilangkan loya & mual semasa mengandung


Semoga kita boleh sanggup manfaat


Boleh lihat video pendek 2 minit terkena alahan mengandung di bawah ini



Jadi

Sekiranya kita bersedia hadapi alahan mengandung

Elok sediakan diri dengan ilmu & petua dari pertama supaya
  1. Mual & loya terkpertama
  2. Badan kita cergas
  3. Kerja di pejabat & di rumah siap dengan cemerlang
Teruskan membaca untuk jawapannya


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Teknik atasi alahan mengandung bukan saja hilangkan loya & muntah

Tapi

Ibu hamil juga akan sanggup menikmati 9 bulan yang lebih bermakna

Sebab

Dapat mengandung tanpa alahan memang dah untung sangat tau

Kita boleh hilangkan alahan mengandung dengan ilmu yang akan dikongsi dibawah ini

Mula mula sekali paling penting untuk kita tahu

Jawapan untuk soalan di bawah ni

Iaitu



Kenapa ibu hamil kena alahan mengandung?


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Antara lantaran yang ibu jumpa
  1. Ibu mengandung memiliki deria anyir yang sensitif. Hidung jadi sangat sensitif
  2. Teknik tubuh bertindakbalas terhadap hormon kehamilan (Hcg) yang naik tinggi semasa trimester 1 
  3. Rasa tidak selesa perut di pertama mengandung. 
Dan sebenarnya

Ada doktor beropini alahan ni ada Manfaatnya

  1. Ibu yang ada alahan dikatakan memiliki risiko keguguran yang lebih rendah.
  2. Paras hormon kehamilan hCG yang lebih tinggi & menjadikan alahan ni menunjukkan tubuh kita kuat
  3. Alahan disebabkan kehamilan cara tubuh menjaga ibu & bayi dari materi yang boleh membahayakan janin
Jadi

Bertabahlah wahai ibu tiruana


Bersama kesusahan ada kesenangan kan


Sekarang ni


Kita dah tahu punca alahan semasa mengandung


Jawapan soalan seterusnya pun sangat penting


Iaitu





Sampai bila kita akan mengalami alahan?

 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Ibu akan mula mengalami alahan semenjak ahad ke 4 6  kehamilan

Dan 50% ibu mengalami alahan akan hilang sepenuhnya pada ahad ke 14.

17 Teknik atasi alahan mengandung supaya tubuh kuat! Hebat di daerah kerja & rumah.


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

 1. Bangun lebih pertama & ambil masa untuk bersiap

Rasa mual, pening pening ni sesungguhnya boleh dikatakan paling teruk semasa bangun pulas

Jadi

Kalau kita bangun lebih pertama dari waktu biasa

Dan kita ambil masa untuk bangun dari tilam yang empuk

Sampailah rasa pening tu kurang

Barulah kita pergi bersiap

Insyaallah akan kurang pening pening tu

2. Letak kuliner di tepi katil

Antara punca loya yakni kerana perut kita kosong semasa pulas malam

Dan ini menjadikan asid perut banyak

Sediakan buah, biskut atau kuliner pengalas perut di tepi katil

Ini akan mengurangkan rasa lapar & asid perut

Bagi ibu hamil yang ada kencing manis, petua ini akan menolong kpertama paras gula

3. Makanan tambahan & vitamin yang dipercayai

 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Ibu yakin kita tiruana dah tahu kepentingan ambil makanan tambahan


Ada jenis kuliner sunnah menyerupai madu.


Ada jenis moden menyerupai vitamin.

Doktor pun ada bagi vitamin macam asid folik dan multivitamin

Belum campur dengan pil iberet dan zat besi

Kalau ada kencing manis lagilah. Tambah lagi dengan pil kpertama gula

Ibu perhati, ini punca utama kenapa rakan sepejabat bangsa cina lebih sihat & cergas masa mengandung

Boleh perform lagi


Mereka tak kedekut nak labur duit untuk makanan tambahan. 


 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini


Tapi satu Ibu nak ingatkan supaya kita ambil yang terjamin selamat saja

Buat kajian & dapatkan dari jenama yang dipercayai

Apa kesan jikalau tubuh kita tak cukup khasiat? Itu yang alahan jadi tak terkpertama

Badan lesu dan lembik. Penyakit & basil bahagia hadir. Keputihan dan sebagainya

Banyaklah

Ibu punya pengalaman masa mengandung doloe, macam macam makan tambahan cuba

Ada yang tak berkesan pun. Yang betul betul bagus pada pandangan ibu, makan vitamin shaklee atas bimbingan puan Maznee.

Sampai kini pun Ibu selalu tanya Maznee. Ya lah. Kalau salah makan kan bazir tu. Terlebih makan jadi mudarat

Sebab tu ibu kata, nak makan pelengkap buat kajian doloe. Ibu buat kesimpulan, vitamin shaklee ni cuma akan bagus jikalau pengedarnya bagus.

Mujur pilihan ibu tepat. Kalau nak senang, whatsap saja Maznee 019-2653791

Ibu dah tolong promot ni, Maznee kena belanja makan. Hehe

4. Jangan terus baring selepas makan

Ibu yakin

Mak ayah kita cukup pantang betul, lepas makan baring

Apatah lagi jikalau makan atas tilam

Boleh kena rotan doloe

Ikut kajian, pulas mengiring sebelah kiri selepas makan akan mengganggu pencernaan.

5. Jangan minum air selepas bangun pulas

Seperti ibu kongsikan di pertama tips ini

Masa kita tifur, perut kita kosong. Elok sediakan kuliner tepi katil


Ini sambungan tips tersebut.


Jangan minum air kecualit selepas menjamah sedikit makanan. 


Perut kosong boleh menjadikan rasa mual & muntah.


Pastikan kita minum air kosong secukupnya untuk elakkan dehidrasi.

6. Kenal niscaya anyir kuliner & lain lain yang menjadikan kita loya

 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Hidung kita sensitif sangat masa mengandung

Elakkan bau-bauan menyerupai kuliner & wangian yang menjadikan kita loya


Ibu niscaya kita lebih tahu

7. Elak makan kuliner gerah

Makanan yang gerah memang sedap di makan

Ibu duduk di pejabat & selalu bergaul dengan orang cina


Mereka ni suka makan gerah


Tapi gigi cepat rosak


Selain itu, kuliner gerah juga berbau kuat


Bau yang besar lengan berkuasa boleh menhadirkan loya pada ibu yang sensitif deria baunya.

Jadi makanlah kuliner yang tidak terlalu gerah

8. Kurangkan kuliner berempas & pedas

Ibu ada buat sikit kajian

Makanan berempah & pedas akan meninggikan risiko untuk kita terkena gastrik

Kalau makan pedas, elok minum susu untuk kurangkan pedas

Cuma ada ibu hamil loya dengan susu.

Bila dah kena gastrik lagilah bahagia kita nak muntah

Sebab angin dah naik ke kepala

Selain itu, kuliner pedas dah berempah akan praktis menciptakankan kita muntah kerana membanyakkan asid perut

Bila asid perut banyak

Kita sanggup rasa hingga ke tekak

9. Elak makan jeruk & asam

Ibu pasti, ramai yang suka makan benda masam untuk elakkan loya

Tapi tidakboleh berlebihan


Terlalu banyak kuliner masam akan menjadikan persoalan gastrik


Ada banyak lagi cara untuk hilangkan alahan mengandung gatal kulit

10. Makan pisang

Pisang kaya dengan vitamin & mineral yang bermanfaa

Terutama vitamin b

Selain itu, pisang juga kaya dengan tenaga

Makan secara sederhana

11. Ambil halia

Halia memiliki manfaat untuk mempersembahkan kelegaan pada alahan mengandung

Asalkan kita makan dengan sederhana


Makan halia berlebihan boleh menjadikan gastrik.

12. Jangan supaya perut kosong

 Bulan pertama kehamilan memang mencabar Senang rupanya cara atasi alahan mengandung! Ikuti 17 tips praktis ini

Perut yang kosong akan menjadikan asid perut banyak

Jadi

Makan kerap. 

Tapi dalam kuantiti sedikit

Ini akan mengelakkan kita berasa lapar

Tips ini sangat bagus untuk kpertama gula untuk ibu hamil dengan kencing manis

13. Pilih diet berprotein

Makanan yang tinggi protein secukupnya

misalnya menyerupai ikan

Ikan sumber protein yang bagus.

Telur juga bagus. Protein akan menciptakankan kita kenyang lebih usang & mengelakkan asid perut keluar dengan banyak

Pastikan tidakboleh berlebihan

Kasihan buah pinggang kita

14. Jangan makan & minum silih berganti

Minum sambil makan akan mengganggu sistem penghadaman kita

Dan dipercai boleh menciptakankan kita gemuk


Kerana air akan merendahkan metabolisme & menjadikan lemak didalam badan

15. Elakkan pakaian ketat

Malaysia ni gerah & basah sepanjang tahun

Cuaca yang gerah ini sesuai pakai pakaian yang longgar & tidak menempel pada tubuh


Kerana berlaku pengudaraan


Bila suhu tubuh naik kerana pakaian yang kurang sesuai, boleh menjadikan rasa mual

16. Dapatkan rehat secukupnya

Ibu bekerja perlu pandai seimbangkan tekanan

Tekanan berlebihan memudaratkan


Kerja yang terlampau banyak boleh buat kita lupa untuk makan pada masa yang tepat


Ini boleh menambahkan rasa mual Puan.

17. Selalu dapatkan pesan yang tersirat doktor

18. Banyakkan pengambilan buah-buahan

Buah buahan banyak khasiatnya

Cuma pastikan kita pilih buah yang tak berapa tinggi gula

Buah epal bagus

Buah pear pun banyak khasiat

Tetapi buah buahan yang tinggi gula menyerupai mangga dan durian

Nak makan kena ada brek ya

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad