7 Petua Hilangkan Kencing Bagus Dikala Mengandung. Berkesan Tau!

Semua perempuan bergelar isteri inginkan anak sendiri. Sampai termimpi mimpi.

Dan


Tak ada yang lebih gembira.

Bila kita nampak sendiri ada 2 garisan atas kit kehamilan tu

Rasa macam nak melompat jumping jack. Bersyukur sangat lantaran Allah bagi rezeki Ibu pun sama. 

Semua perempuan bergelar isteri inginkan anak sendiri 7 Petua Hilangkan Kencing Manis Ketika Mengandung. Berkesan Tau!

Cuma bila dah mengandung

Takut pula dengar dongeng mitra kawan yang ada kencing manis semasa mengandung

Jadi, untuk hamil anak pertama & kedua. Ibu amalkan 9 tips ini & berjaya elakkan kencing manis

Alhamdulillah

Gula terkpertama. Pernah juga, nyaris nyaris terlebih gula dalam darah. Nurse pun dah suruh minum air gula. Risau dah ni

Jantung dah macam gendang tarian singa di palu

Selamat. Mujur lepas. 

Jadi, macam mana ibu berjaya kpertama ya? Ini petua hilangkan kencing manis semasa mengandung





Petua Hilangkan Kencing Manis Ketika Mengandung!

Ibu pasti, kita tahu apa keburukan kencing manis

Dan

Seperti kencing manis biasa, tidak ada ubat & rawatan yang benar benar berkesan untuk kencing manis semasa mengandung (diabetes gestasi)

Apa pilihan rawatan yang ada?

Ada banyak

misalnya menyerupai diet Indeks Glisemik rendah, senaman, atau terapi insulin. 

Tapi kan

Disebabkan oleh kesan sampingan kepda bayi di dalam rahim, ramai yang menjauhkan diri daripada terapi insulin.

Sebab tu, ramai ibu pilih ubat-ubatan tiruanlajadi 

Atau herba untuk merawat diabetes. 

Betul kan?

Itu yang orang cari set mengandung shaklee. Sebab ramai ibu dah cuba. Boleh baca apa kata ibu yang dah cuba

Sebab orang tak nak makan ubat doktor

Ubat-ubatan doktor ni

Boleh kita makan macam tu je

Atau kita boleh gabungkan dengan kaedah rawatan lain untuk kencing manis semasa hamil. 

Berikut ialah beberapa rawatan rumah yang senang macam makan kacang untuk di buat

Berkesan & popular macam bintang bintang di langit malam untuk GDM

Ibu galakkan puan tanya doktor doloe sebelum mencuba salah satu cara ini.




7 Tips kpertama gula darah untuk elak atau kurangkan kencing manis semasa mengandung

Semua perempuan bergelar isteri inginkan anak sendiri 7 Petua Hilangkan Kencing Manis Ketika Mengandung. Berkesan Tau!
Coba lihat berapa banyak gula ada dalam minuman kegemaran ini


1. Makan ikut jadual & teratur macam zaman kita sekolah


Orang Malaysia memang suka makan. Coba perhati, balik pasar malam apa kita beli?

Mesti kuliner kan. Salah satu penyebab utama kencing manis

Adalah jadual makan tidak teratur.

Takut kan?

Sebab kita makan bila bila masa di mana saja

Hehe. Dah macam roti pulak. Apa yang kita buat ni mengajar tubuh untuk peningkatan gula dan kalori secara besar-bemasukan.

Diikuti dengan tempoh yang usang tanpa nutrien. 

Pening tubuh kita

Sebab, memdiberi kesan negatif terhadap penghasilan insulin tubuh kita & jadilah diabetes

Ibu sanggup tips praktis nak elakkan dilema ni. 

Teknik terbaik ialah

melalui atau bersama ini meletakkan diri kita pada jadual pemakanan yang ketat. 

Ibu sanggup tips ini dari pakar pemakanan, kita disyorkan makan sajian kecil setiap 2 jam semoga tubuh kita biasa menghadam & menghasilkan insulin dengan tetap.

Kita sanggup elakkan naik & turun gula darah mendadak

Macam roller coaster

Senang kan

Pastikan 2 sajian kecil yang kita ambil tu, makanan bermanfaa untuk ibu mengandung

Kejap lagi Ibu bagi referensi adonan yang bagus ya

Teruskan membaca (Tips no 5)

2. Buat Senaman Ringan untuk cergas macam atlet

Orang mengandung mana boleh bersenam?

Bolehhhhh

Tak ada dilema pun

Senaman enteng, macam berjalan, menyapu sampah & mengemas rumah

Persekitaran membersihkan & tubuh pun sihat kan. 

Tapi

Kalau rumah kita ada kucing

Pastikan kita minta tolong orang lain ya untuk membersihkankan najis kucing

Najis kucing bahaya untuk perempuan mengandung. Ada benalu toxoplasmosis. Ibu ada kongsi sebelum ni

Klik saja & baca

Selain itu tak ada masalah

Senaman yang kerap sanggup bakar lebih banyak gula

Dan mencegah gaya hidup yang tidak aktif 

Berat tubuh pun terkpertama. 

Penting tau

Kpertama berat  semasa kehamilan.

Bukan tak boleh naik berat. Masa mengandung kan perut makin besar

Berat pun mesti naik, tapi mesti diurus dengan cara yang sihat. Supaya tubuh kita sihat

Tetapkan masa 30 minit senaman sekurang-kurangnya dua kali sehari

Ini akan menaikan kadar degupan jantung kita

Merangsang metabolisme

Dan mencegah kencing manis saat mengandung

3. Diet yang tinggi serat & menolong kpertama berat


Salah satu cara terbaik untuk mengpertama diabetes 

Ialah dengan meningkatkan pengambilan kuliner berserat. 

Makanan berserat akan merangsang pengeluaran insulin secara seragam 

Dan menghalang pelepasan insulin yang berlebihan ke dalam darah, memmenolong menyeimbangkan tahap insulin dan mencegah timbulnya diabetes. 

Kita juga akan kenyang lama

Bagus kan?

Makanan manis mesti dielakkan. 

Salah satu pantang larang semasa mengandung yang kita wajib tahu ialah, kurangkan kuliner bergula

Nanti paras gula naik macam roket

Lebihkan serat

Serat harus menjadi sebahagian daripada diet kita

Apa referensi kuliner berserat yang baik untuk diambil setiap hari?

Boleh cuba
  1. Flaxseed 
  2. Oat
  3. Roti whole meal
Makanan berserat sangat bagus di amalkan ibu mengandung, terutama yang kurang selera makan. contohnya kerana alahan pertama mengandung

Rasa kenyang lebih usang & bertenaga

Biar makan sikit

Asal kenyang

4. Vitamin D


Dulu masa sekolah, tiruana orang bangga bukan kepalang jikalau sanggup A.



Senyum hingga telinga. Kalau boleh nak frame kerta jawapan



Itu doloe lah



Tapi kan



Tak tiruana yang A ni je bagus



misalnya, vitamin. Kita perlukan vitamin A, B, C dan D untuk kesihatan



Kita ambil vitamin D sebagai contoh, walaupun ini bukan vitamin yang banyak menerima perhatian orang.



Vitamin ini penting untuk beberapa proses dalam tubuh kita.



Termasuk perembesan vitamin dan nutrien penting



Seperti kalsium, besi, magnesium, dan fosfat. 



melalui atau bersama ini memaksimumkan perembesan nutrien kuliner yang kaya dengan vitamin D



Seperti

Susu

Salmon

Daging

Cendawan



Badan kita akan sanggup menyerap nutrien dari makan yang diambil secara berkesan & berterusan sepanjang hari. 



Vitamin D juga memmenolong merangsang pertumbuhan bakteria bermanfaa di usus, yang penting untuk kehamilan yang sihat.

5. Protein

Percaya atau tidak, ada kuliner tu harmonis di makan bersama sama

Nanti balasannya meletup letup lah macam bom nuklear tu

contohnya zat besi & vitamin c

Protein & karbohidrat

Macam P Ramlee kata

Umpama lagu & irama. Kalau kita makan kuliner karbohidrat

Bersama sama dengan protein. contohnya makan nasi dengan ikan. Nasi dengan daging. Makan Roti berserat / whole meal dengan penggalan ayam

Perasan kan?

Kehadiran protein bersama kuliner berkarbohidrat

Akan memmenolong kita memecahkan karbohidrat ke dalam molekul yang lebih praktis diurus dan bermanfaa untuk badan

Ingat lagi tak tips no 1, makan ikut jadual. Dan makan sajian kecil setiap 2 jam

Coba gabungkan karbohidrat dengan protein. 

Ini akan mengurangkan proses pencernaan 

Dan 

Memmenolong pembebasan hormon insulin secara tetap & sihat

Protein juga penting untuk pertumbuhan dan perkembangan tubuh kita & bayi dalam kandungan

6. Makanan karbohidrat kompleks

Bukan tiruana karbohidrat diciptakan sama. 

Ada darjat kemuliaan masing masing.

Ada yang sihat

Dan ada pula yang tak sihat

Karbohidrat kompleks membekalkan tubuh bentuk gula yang lebih berharga & lebih sukar untuk dihadam 

Dan kurang memdiberi kesan kepada turun naik insulin dalam badan. 

Jika kita mengandung & ada kencing manis, elakkan karbohidrat ringkas untuk memmenolong memburukkan keadaan. 

Kalau kita selalu makan di luar, terutama jikalau kita bekerja

Susah nak tahu apa yang tuan kedai letak dalam lauk

Banyak gula atau garam

Seeloknya, masak kuliner kita sendiri.

Selain lebih membersihkan, kita juga boleh jimat banyak duit.

Elakkan makan roti, terutama roti putih, dan karbohidrat ringkas lain yang terdapat dalam kuliner segera.

7. Vitamin C Bukan untuk anggun saja tau

Asal sebut vitamin C je

Orang kaitkan dengan kulti anggun & putih kan?

Tapi punya bagus vitamin c ni. Kekurangan vitamin C sudah dikaitkan secara eksklusif dengan kencing manis semasa mengandung.

Kajian mengatakan bahawa pada perempuan yang mengidap penyakit kencing manis semasa hamil, dan meningkatkan pengambilan vitamin C selepas itu secara tetap

Kemungkinan untuk menghidap diabetes jenis 2 di kemudian hari lebih rendah

Vitamin C juga menguatkan tubuh kita

Kuat?

Ya, besar lengan berkuasa melawan jangkitan kuman, jikalau tubuh kita lemah. Itu yang senang kena keputihan semasa mengandung

Selesai sudah perkongsian ibu untuk kali ini

Selamat mencuba.

Ibu nak ingatkan sekali lagi, jikalau nak cuba cara diatas.

Coba minta pendapat doktor doloe ya.

Selamat mencuba

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad

Below Post Ad