Taman Buaya Melaka 2019! Review Daerah Menarik Negeri Bersejarah.

Banyak rupanya aktiviti menarik dan unik di Taman Buaya di Melaka! Ingatkan tak ada apa apa.
Taman yang dibuka pada tahun 1987 ini menempatkan pelbagai spesis buaya dari serata dunia, misalnya dari Amerika & India. 

Banyak rupanya aktiviti menarik dan unik di Taman Buaya di Melaka Taman Buaya Melaka 2019! Review Tempat Menarik Negeri Bersejarah.

Taman Buaya Melaka & Rekreasi!

Alamat: Lebuh Ayer Keroh, 75450 Melaka

Telefon: 06-232 2350

Taman ini terletak di daerah referensi pelancong iaitu di Ayer Keroh. Tak jauh dari tol ayer keroh, jalan terus dah boleh nampak.

Harga tiket masuk ke Taman Buaya?

Di bawah ini ibu diberikan harga tiket kemasukan. Tak lah mahal, kira berpatutan lagi.
  • Dewasa RM20
  • Kanak-kanak RM17
  • Waktu Operasi: Setiap hari dari 9.00am – 7.00pm


Apa yang menarik dan unik di Taman Buaya Melaka?

Tempat peliharaan buaya ini direka ibarat habitat sebenarnya. Lagipun tak perlu bersusah payah untuk ke luar negara untuk lihat pemain import kan?

Buaya ini pun bersantai dai bawah cahaya matahari sepanjang hari.


Water Park di Taman Buaya.


Banyak rupanya aktiviti menarik dan unik di Taman Buaya di Melaka Taman Buaya Melaka 2019! Review Tempat Menarik Negeri Bersejarah.


Selain itu, ada juga tarikan lain ibarat taman tema air dan rumah hantu. 

Di Melaka ni ada banyak juga homestay, hotel dan rumah penginapan yang ada taman tema air sendiri. Makara terpulang kepada kita nak masuk atau tidak.

Kalau malas nak meredah cuaca gerah dan memandu di tengah tengah kesesakan kerana banyaknya pelancong, boleh juga mandi manda terus di sini.


Berapa harga tiket masuk untuk taman tema air ni?

Agak agaknya berapa? Tuan punya taman kata percuma. Haha. Tapi mana ada benda percuma kan. Semua tu dah masuk sekali dalam tiket masuk taman buaya.

Kira oklah kan, nak tengok buaya bersantai di kolam. Boleh mandi manda sekali di tempat yang sama.


Rumah hantu Taman Buaya.

Banyak rupanya aktiviti menarik dan unik di Taman Buaya di Melaka Taman Buaya Melaka 2019! Review Tempat Menarik Negeri Bersejarah.

Selalunya, kalau nak pergi rumah hantu kena tunggu malam hari. Tapi manalah tahukan, kita teringin nak angker diri selepas menonton dongeng hantu kak limah.

Bolehlah singgah ke sini. Siang hari pun buka.


Harga tiket masuk ke rumah hantu?

Kalau mandi di taman tema percuma. Nak masuk rumah hantu ni pula macam mana? Percuma jugak ye?

Tak. Kena bayar. Tak mahal pun.

Lebih murah dari tengok tiket wayang, satu kepala RM2. Murah lah tu kan.


Tarikan pelancong di Taman Buaya Melaka.

Selain itu, kita juga boleh menyaksikan beberapa persembahan yang di sediakan oleh taman ini.

Kalau nak saksikan tiruana ini, Ibu galakkan kita hadir pagi. Tak terlepas mana mana sesi. Sebelum hadir boleh sarapan doloe di banyak kedai sedap di Melaka.
Bacaan menarik dan unik: Sarapan pagi sedap di Melaka.

Banyak rupanya aktiviti menarik dan unik di Taman Buaya di Melaka Taman Buaya Melaka 2019! Review Tempat Menarik Negeri Bersejarah.

Ibu Daftarkan persembahan yang ada untuk pelawat taman ini semasa hujung ahad dan cuti sekolah ya.
  1. Persembahan ular. Waktu dari 11 pagi sampai 2.30 petang.
  2. Persembahan buaya. Waktu dari 11.30 pagi sampai 3.30 petang.
  3. Waktu diberi buaya makan. Dari jam 12 tengahari sampai 4.00 petang.
  4. Tarian budaya. Jam 12.30 tengahari.
  5. Persembahan seni silat. 3.00 petang.

Tiket untuk kanak kanak di bawah 4 tahun ada percuma. 

Dan kalau kita ada andal keluarga yang memiliki status OKU, sanggup diskaun 50%. 

Review Pengunjung Taman Buaya Melaka.

Para pengunjung taman ini sudah meninggalkan 202 review di google dengan mata terkumpul 3.5/5.0 bintang.

Banyak lagi tempat best di Melaka, untuk Daftar penuh boleh baca artikel di bawah.
Bacaan menarik dan unik: Tempat menarik dan unik di Melaka. Ada lebih dari 121 lokasi tiruananya untuk anda jelajahi!

Posting Komentar

0 Komentar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.